mars 24, 2004

Tänk er gran barrar inte alls

Var iväg och lirade lite igår. Det var väldigt trevligt. Har fått lite mer kontinuitet i mitt lirande igen. Det känns mycket skönt. Jag har haft flera år av mer eller mindre stiltje på spelerifronten. I band alltså - klinkandet hemma går inte riktigt att komma ifrån. Men jag har inte lirat såhär mycket och såhär frekvent sedan 2001 kanske. Och det är ju trevligt.
Köpte mig en ny mikrofon igår också. Det var ju också bra.

Skall åka till skroten och slänga vad som är kvar av vårat gamla kök imorgon. Det har stått på balkongen nu i över en månad och av de förut helt okej, men ack så tråkiga vita köksskåpen, återstår nu mest ett par blekgråa, uppsvällda och genomfuktiga rangliga missfoster till köksskåp. Men de kan ju inte stå på balkongen och ta plats i all evighet - även om jag gärna hade försökt ignorera dem ett tag till. Men våren är ju på väg och balkongen kan inte vara barrikaderad när vi skall intaga den traditionsenligt svinkalla första balkongfrukosten här, anytime soon.

Varför är det så att man allt som oftast tar alla möjliga tillfällen att slippa undan saker som denna? Att bygga om köket det är ju bara roligt - men att plocka bort det gamla köket och köra det till sopen, det är en pina som man försöker ignorera så länge det går. Iallafall jag fungerar så. Men nu skall alltså skiten bort imorgon.
Döm av min förvåning när jag igår tittade ut på balkongen för att uppskatta omfattningen av det hela. Vad var det som stod där - längst bak, inklämd mellan all gammal utriven köksinredning? Jo, julgranen såklart. I prima skick, som du förstår, såhär en bra bit in i mars.

Inga kommentarer: