Hade just mitt sista snack med min chef. Fyra år och några månader summerades i en plus- och minuslista.
Bra egenskaper
• Duktig formgivare – gör fina saker.
• Extremt flexibel och bred i mina kunskaper.
• Snabb på att ställa om och arbeta efter nya sätt.
• Bra på att se helheten och att identifiera problem innan de uppstått.
• Frispråkig.
• Omtyckt av arbetskamrater.
Mindre bra egenskaper
• Blir ibland irriterad när någon kritiserar min formgivning. Behöver en välmotiverad anledning innan det är okej att ändra i den.
• Gör ofta saker helt klara innan jag visar dem för andra. Bör bli bättre på att visa mina idéer redan i skiss-stadiet.
• Jobb utan konkret dead-line ("gör detta när du får tid över") kan ibland bli liggande tills en fast dead-line sätts.
Svart på vitt. Bra och dåligt. Bra? Dåligt? Jag vet inte riktigt.
Nu skall jag snart fira mitt jobbslutande med att köpa den där SM57:an som jag inte lyckades köpa förra veckan. Samt att plocka ut min nya iPod som jag fick i avtackningspresent av mina arbetskamrater.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Oh. Så läskigt att liksom få allt på pränt så där.
Men... det är väl klart att man ska ha en välmotiverad anledning till att ändra saker. Man har ju en motivering till varför man själv gjort som man gjort från början. Då måste det finnas en klar motivering från början. Och deadline utan fast deadline är ju inte alls roligt. Vem är så duktig att den visar extrem framförhållning och får det gjort på en gång? Pff.
Håller med Ica, minus listan var ju bara mindre bra saker än rena minus poster.
Jag ser nästan dina mindre bra saker som bra saker. Har man ingen deadline så får det vänta... Ska något ändras - MOTIVERA...och att jobba självständigt är väl bara bra?
Nejdu, rak i ryggen, det där var bara cred. Så ut och hitta drömjobbet nu!
Skicka en kommentar