januari 02, 2008

2007 års frågor.

Författare: Doris Lessing borde det väl vara. Men om jag utgår från vad jag läst så var den som satt mest avtryck i mig 2007; Imre Kertész.

Sjukdom: När alla var hemma och sjuka i höstas.

Dödsfall: Ingmar Bergman.

Litterära prestation: Även här ligger väl Doris bra till?

Dröm: Att grabbhalvan blev varulv.

Gadget: Min nya julklapps-iPod.

Plagg: Tycker att de svarta Cheap Monday-jenasen var ett bra köp.

Fegisar: De som inte vågar stå upp för andra.

Låt: Något från replokalen.

Renovering: Jag tror att lilla toan vinner över arbetsrummet med 3-2.

Vänner: Storesyster har varit grym i år.

Årets mys: Dalarna i februari/mars. Gotland i höstas.

Årets pryl: Lilla silveret.

Årets smycke: Vigselringen, still going strong.

Årets julklapp: Förutom iPoden ovan så morgonrocken.

Årets inställning: Frammåt.

Årets mat: Fyrarätters middagen på Donners Brunn i Visby. Kostade som en chartersemester. Och smakade som himlen.

Årets fest: Nyårsfesten blev jättetrevlig. Men även kusinträffen blev bra.

Årets bok: (bok jag har läst i år) Mannen utan öde av Imre Kertész.

Årets film: 2 dagar i Paris.

Årets flopp: Thiago Qurinho – april-juli.

Årets snacks: Pistagenötter.

Årets outfit: Svart tröja, svarta braller och vita sneakers.

Årets semester: Veckan på landet med grabbhalvan och lillasyster.

Årets omställning: Nytt jobb.

Årets bad: Med grabbhalvan på landet.

Årets nykomling: Salem al Fakir, kanske.

Årets antiklimax: Lilla silvret.

Årets affär: Ica Maxi Huddinge?

Årets drink: Vitt vin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

...wait just a minute... Årets drink = vitt vin??? Eh, que? Vad hände? ;)
/s

Herr R sa...

Ja visst låter det konstigt. Men sanningen är såhär:
i våras fick vi för oss att som näst intill exklusiva rödvinsdrickare försöka bredda vår reportoar.
Min fina fru köpte då den här flarran, efter lite överläggande med de på Systemet. Och den föll oss på läppen. Sedan dess har vi köpt (relativt) många sådana flarror. Och när vi väl fått smak för vitt vin, så rullade det på. Så årets dryck får vi nog kalla det.

Anonym sa...

Jag är ju iofs själv en sucker för chardonnayer - skall det vara vitt skall det vara chardonnay... brukar jag säga.

Så hey, grattis till vidgade vyer. :)
/s