juli 04, 2006

Semester

Jag har börjat min semester. Det kommer kanske att bli lite glesare mellan inläggen här. Men jag skall försöka skiva i någotsånär samma temp som vanligt.

Igår, premiärsemesterdagen, spenderades hemma tillsammans med familjen. Vi gjorde mest ingenting i värmen till en början. Sedan kom min frus föräldrar förbi och bjöd på lunch. Jo du läste rätt, de kom hit med maten och bjöd oss på smarriga piroger och avokadosallad. (Snacka om bra lunchgäster!)
Sedan begav vi oss ner till Mälaren för årets premiärdopp för alla utom mig, ty jag badade på landet för någon månad sedan.
Sedan efter ett par timmar vid solig strand gick vi hem igen. Grabbhalvan slocknade i vagnen och vi andra hade god lust att göra exakt samma sak.
Sedan åkte gästerna hem och vi hade en sådan där kväll som det kan bli efter en varm sommardag. Allt är bara varmt och klibbigt och ingen är hungrig och alla är jättetrötta.
Vi somnade relativt tidigt – utmattade.

Inga kommentarer: