januari 03, 2007

Nyårslöftesavbockning

Här börjar man det nya året med att bocka av lite nyårslöften så här dikret. Jag har lovat mig själv att ta tag i jobbsituationen nu och jag var på min första intervju redan i morse. De mailade just och meddelade att de ville ha mig. Det blir man onekligen glad av. Men jag kommer inte att ta det, det kändes inte helt rätt.

Hursomhaver; strålande trevligt att få komma på intrevju så här direkt ett av de första jobben man söker, och fantastiskt att jag fick det också.
Nästa gång kanske det är det där drömjobbet. Jag hoppas det. Då tvekar jag inte en sekund. Men det blir inte nytt jobb redan nu, nej det blir det inte.

Men en skön egoboost att sitta och snacka om sig själv i en timme och sedan få veta att de verkligen gillade det jag sa. Och hur jag var. Och det jag visade upp av portfolion.
...och vi skall repa ikväll.
...och på fredag åker vi till Dalarna på kortsemester.
...och jag är fortfarande lite hög på att grabbhalvan blev så glad när jag kom hem från jobbet igår.

Oh boy, vilket vacker väder...

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) The only way is up... Som man sjunger i den gamla slagdängan.

Nåja, härligt med ett strålande humör. Det blir man ju glad av!

/s

C sa...

Håller tummarna för att du får napp snart.

Jag letar också men mer halvhjärtat och inte lika framgångsrikt!