augusti 13, 2008

Trötter

Igår när vi gick hem från dagis tyckte jag att allt var som vanligt. När vi sedan kom hem tänkte jag att grabbhalvan var lite trött; han var småirriterad och lättretad. Men han är också tre år, så det är lite så det är nu mest hela tiden. Men kanske att han var lite extra sur igår.
Han är nog rätt trött minns jag att jag tänkte.

När jag var mitt i matlagningen skrek han från toaletten att han behövde hjälp. Brallorna hade korvat sig i knävecken och han fick inte på sig dem igen. Han var sur och smågrinig. Jag ropade att jag kommer snart – för jag kunde inte lämna spisen just på sekunden.
Någon minut senare går jag bort för att hjälpa honom. Då ligger han på mage på golvet framför toaletten. Och sover. Med brallorna som en korv runt fotknölarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

...plutten...
/s