september 07, 2004

Det började 09.50 på Centralen

Jag skulle köpa tågbiljetter. Hon ursäktade sig och gick på muggen. Plötsligt kommer hela hennes möhippegäng framspringande och plockar med mig bort till WTC:s takterass. Där blir det frukost och jag får en massa frågor om hur väl jag känner hennes kompisar; av typen "vad hette E:s gamla kille" och så vidare. Som ett kvitto på hur pass uppmärksam jag har varit genom åren att lyssna på hennes vänner. Det gick ganska bra tycker jag.
Sen fick jag ett passerkort i handen, en vägbeskrivning till garaget och ­­ that's it. Där nere hittade jag en ögonbindel fasttejpad på en dörr tillsammans med uppmaningen att ta på mig ögonbindeln och kliva ut i garaget. Väl gjort så blev jag inknölad i en bil och så blåste vi iväg.

Sen satt jag där med ögonbindel ett tag, fick den avtagen och där satt alla grabbarna! Dom hade gjort någonslags dubbelkidnapning. De lyckades faktiskt med konststycket att lura oss båda. Vi körde en sväng i stan och sen fick jag sätta på mig ögonbindeln igen. Efter ett tag anlände vi till vad som visade sig vara en crossbana och vi fick tävla mot varandra med 4-hjulingsmotorcyklar. Det var barnsligt roligt!
Sedan fortsatte vi med pilbågsskytte och blåsrörsskytte och jag fick även äran att springa ett meget jobbigt hinderbanelopp. Tilläggas bör kanske att jag hade fått på mig mycket fina lila jazzbrallor och en übertight röd top – mycket elegnat.
Sen blev det ögonbindel på igen och ny bilfärd. När jag plockade av bindeln nästa gång var vi vid Smedsuddsbadet där vi badade, grillade och snackade skit.
Efter att jag fick duscha och byta till anständiga kläder bar det av i taxibilar in till Slussen. Där väntade en abonerad båt för avfärd mot skärgården. Efter några glada timmar till havs var vi tillbaka där vi började: Slussen. Nya taxibilar tog oss 80-talshårdrockspuben Anchor på Sveavägen. Det blev en nostalgiafton på hög nivå.
Det hela avslutades med en efterfeststillställning hemma hos min blivande best man och vi satt väl och surrade fram till klockan sex eller så.

Allt som allt en mycket lyckad tillställning.

Inga kommentarer: