september 15, 2004

It's getting closer every day

Bollen rullar snabbare och snabbare nu. Det är bara ett par ynka dagar kvar. Sen börjar en ny värld för oss. En ny verklighet, som på ytan först kanske inte är så olik den gamla. Men det är attiraljerna som gör det. En namnteckning här och ett "Ja!" där. En ring hit och en växande mage dit. Om lördagen är ett sprinterlopp så är vi onekligen på väg ner i startblocken nu. Sida vid sida.
Jag skall inte säga att jag är nervös, för det är jag inte. Jag är inte så stressad heller. Jag är fortfarande uppe och surfar att-göra-vågen och jag gör det bra. För den har inte vält över mig – än.

Jag läser Doktor Glas och funderar på om det verkligen är en bra bok att läsa så nära inpå så viktiga saker. Jag borde kanske plöja Dalai Lama, eller Tage Danielsson. Men jag gillar Hjalmar Söderberg på något sätt. Det är lite trevande. Det är lite stolpigt. Men bitvis är det mycket vackert och charmigt detaljrikt i sin brist på detaljer.

Men för att sammanfatta mina tankar inför lördag: It's getting closer every day – som Beatles sjöng.

Inga kommentarer: