november 14, 2005

Regnet och fotbollsgalan

Det är bara grabben och jag här nu. Frugan är på jobb över natten och kommer hem lagom till frukost imorgon, eller så.

Vi gick en lång promenad i regnet, grabbhalvan och jag. Eller jag gick, han låg i vagnen med regnskydd och varma kläder. Endast näsan stack ut ur regnskyddet. Han somnade nästan direkt.
Jag fick tillfälle att inviga mina gummistövlar ordentligt. De fungerar ju riktigt bra.

Jag blev tillfrågad om jag ville ha en fribiljett till fotbollsgalan, jag har en vän som fått tag på ett par stycken. Men jag måste ju vara hemma med grabben, så det gick inte.
Men det är inte hela världen, för även om jag gillar fotboll så har jag aldrig förstått mig på Fotbollsgalan. Vad är poängen, egentligen?
Fotboll är 22 personer som jagar en boll på en gräsplan. En gala är smoking och långklänning, champagne, artistuppträdanden och stela skämt från programledarna. Hur är det ens tänkt att det skall höra ihop, hur är det tänkt att det skall passa?

Visst är det en trevlig tradition med priser som Guldbollen och Diamantbollen etcetera, men behöver man verkligen en gala för att dela ut priset?
En intern middag på Svenska Fotbollförbundets kansli i Solna vore väl lagom? Det skulle säkert vara roligare för alla inblandade.

Men man kan ju stänga av teven...så man kan ju undra varför jag tittar ändå.
Märkligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

...s... fotbollsförbundets kansli... hm... vart tar s:en vägen?

/s

Herr R sa...

Jo det var ju det där med s:en.
Fotbollförbundet är ett fotbollsförbund som har valt att nobba s:et i mitten på sitt namn.
Märkligt säger jag, men det är så de skriver det.