juni 11, 2004

Fredagsövningar

Vi har flyttdag här på jobbet. Egentligen har vi flyttdag på måndag, men det är ingen som verkar ha tagit det ad notam – så vi gör det redan nu. Och jag är inte den som sätter mig på tvären. Jag tar hellre flyttstånk än sitta framför skärmen – alla dagar i veckan.
Jag bär lådor således.

Inte för att jag tror att det har hänt något revolutionerande, men det känns ändå som om det blåser lite mer medvind nu. Jag mår bra av omväxling och det är märkligt att så lite som att vi byter våning i huset får mig att bli gladare. I och för sig är jag inte förvånad. Jag gillar att flytta. Eller att möblera om. Eller att bo in mig i nya situationer. Dagarna blir kortare. Omväxling förnöjer heter det ju – och jag skriver ivrigt under.

Planerna för helgen är obefintliga. Eller på söndag kommer de ställa en stor kontainer utanför vårat hus. Så på söndag skall jag slänga en massa saker. Exakt vad vet jag inte än, det beror på hur det känns på söndag. Men att slänga saker är mycket förnöjsamt om man är jag. Och det är ju det jag är.

Om vädret är bra tror jag att jag skall sätta mig i en park med lite vänner och dricka ett glas rötjut och äta baugette. Det låter trevligt.

På återseende.

Inga kommentarer: