mars 27, 2008

Nya dagar gror -- men det är ändå lite samma lika

Rubriken säger egentligen det mesta. Jag är sjukskriven ett tag nu. Till den 9 april för att vara exakt. Jag känner kanske egentligen inte att jag är så värst sjukt jättesjuk -- jag mår bra. Men det är en del att smälta förstås. Och att lära sig det här med att hantera insulindoser. Hittills har jag haft en blodsockerdipp. Ingen höjdare, men ändå hanterbart. En hårdmacka och ett litet glas mjölk och en halvtimme. Sedan var jag helt med i matchen igen.

I natt är första natten ensam hemma sedan jag kom tillbaka från sjukhuset. Det känns lite nervigt faktiskt. Allt är ännu så nytt och inget har satt sig än. Jag är dessutom inte ensam, jag är vuxenensam. Grabbhalvan slaggar fint i sin säng.
Det är det som känns lite läskigt. Ansvaret ger mig onekligen gamnacke för stunden. Men det ger sig. Någon gång skall ju vara den första.

Inga kommentarer: