juni 27, 2005

Del III: Hate to say I told you so

Del I – Dyrbar bärbar utan ström
Del II – Funkar du nu?

Ja. Datorn kom i fredags eftermiddag. Vi packade inte upp den. Vi åkte till hennes släktingar i Västerås och firade en väldigt traditionsenlig midsommar.
Vi kom hem i söndags och jag satt givetvis nästan direkt igång med att packa upp datorn. Och, peppar-peppar, den fungerar! Den surrade igång så fint och allt verkade frid och fröjd.
Tills jag råkade klicka på egenskaper för datorn. Det var två hårddiskar, i stället för en. Det kan man ju ta. Tyvärr var de på 35MB var. 35+35=70GB. Jag har betalat för 80GB.
Men vad i helvete – tar det här aldrig slut?
Nu känns det mest om om theclickstore.se och Acer verkar försöka blåsa mig. Jävla klåpare!

Och nu måste jag ta ställning till om jag skall orka bråka om 10GB eller om jag bara skall skita i det.

Det tråkiga nu är att jag inte ens vill ha en ny dator längre. När jag först köpte den och den väl kom till mig första svängen var jag jätteglad. Men nu känns det som att det kvittar. Jag är inte sugen på den där datorn längre. Jag är inte sugen alls.

Inga kommentarer: