juni 30, 2005

Ça plane pour moi

Nu är det bara nedräkning och huvudet snurrar av frågor som: Har vi kommit ihåg att packa allt? Hur mycket färgkorr måste vi göra på omslaget? Retusch? Hon är på väg att bli förkyld och det är en dålig kombination med en fullbokad konsertkalender. Kommer jag hinna att åka och köpa en resesäng till grabben ikväll, eller får vi ta det på vägen imogon. Hur kan det komma sig att en dia som en fotograf postade från Göteborg i måndags fortfarande inte har kommit hit än. Posten, hallå?
Kommer jag hinna göra en sista koll på hela magasinet efter all repro och färkorr är gjord? Med tanke på den högen jag lämnade till herr bildretuschör igår är jag rädd för att han kommer få sitta hela helgen med det där. Finns det tid till det? Känns det okej att jag inte kommer se den absolut sista croman från repron? (Nej det gör det inte, men det finns inget alternativ...)

Äh, nu skall jag bara jobba klart de sista små prylarna som är kvar och sedan är det ju semester. Och sedan bli det en månads grisjobb följt av fyra månaders pappaledighet. Då skall jag försöka lova mig att inte ens tänka på typsnitt, pmsfärger eller bezierkurvor.

Vet inte om jag kommer ha bra eller dålig tillgång till www under semestern. Men jag har datoraset (min nya, ni vet) med mig så jag kommer försöka att skriva varje dag. Det blir en fet uppdatering när jag väl får fatt i bredband, eller dyligt.

Ciao...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar