januari 02, 2006

2005 års frågor

Författare: Jag har knappt läst en bok sedan grabben föddes, jag har inte hunnit. Och när jag väl har hunnit har jag bara somnat. Jag säger Pinter, for obvious reasons.

Sjukdom: Jag personligen har klarat mig ganska bra 2005. Lillgrabbens krupp i somras var mindre rolig.

Dödsfall: Monkan Zetterlund.

Litterära prestation: Se författarfrågan ovan.

Dröm: Jag drömde att jag insåg att jag drömde. Det var en ganska märklig känsla. Jag gjorde höga hopp.

Gadget: Digitalkameran som jag köpte i maj har ju gått varm. Jäveldatorn som jag köpte i juni har ju fungerat jättebra när den väl började fungera. Så att säga.

Plagg: Min täckjacka. Svinvarm onekligen. Men det är ju bra om det är svinkallt ute. Eller om någon behöver eld.

Fegisar: De som snodde vår barnvagn i våras.

Låt: Inca Roads.

Renovering: Vår tippex-renovering av lägenheten innan den såldes.

Vänner: E och K har ställt upp med det mesta.

Årets mys: Gotland i höstas.

Årets pryl: Lennart Johanssons pokal.

Årets smycke: Vigselringen, still going strong.

Årets julklapp: Tigerfillingar från frugan.

Årets inställning: Blanda och ge.

Årets mat: Fårfilén på G:a Masters, Visby.

Årets händelse: Det har ju hänt mycket i världen, men hösten i Stockholm har mest handlat om trängselskatter.

Årets fest: M:s födelsedagsfest, tror jag.

Årets bok: Se frågan om årets litterära prestation ovan.

Årets flopp: Ibrahim Ba.

Årets snacks: Dig-ins.

Årets outfit: Svart långärmad t-shirt och Nudie-jeans.

Årets semester: Det blev ingen semester 2005.

Årets godis: Pistagenötter.

Årets festival: Popaganda, som jag missade på grund av att grabben hade tredagarsfeber.

Årets omställning: Att inte jobba under hösten.

Årets bad: Att äntligen nå midjedjupt vatten efter tre minuters promenad i långgrunda Lidköping.

Årets nykomling: Laleh?

Årets antiklimax: Augusti. En pausfågel till månad i år.

Årets affär: cdon.com

Årets problem: Dagissituationen i Stockholms Stad.

Årets meningslösaste: Snus.

Årets drink: Öl.

Listan är stulen från Moa.

Inga kommentarer: