maj 11, 2004

Klädvårdsrulle

Med tomma pizzakartonger i lägenheten sitter jag och funderar över varför jag sitter och funderar i stället för att jobba dygnet runt till jag har råd med allt - eller vad det nu kan vara som jag tror att man bör ha.

Jag gör så många saker nu. Jag gör ingenting nu. Jag gör så mycket så att det inte blir något nu. Det blir ingenting. Fem koppar kaffe är ett minimum. Får inte förlora en enda krona till, men ändå orkar jag inte laga mat utan köper dyr pizza som levereras till dörren. Dyr pizza för pengar jag inte har. Jag var inte ens sugen på pizza. Orkade inte göra något annat helt enkelt. Skjuter problemen framför mig i en stor hög. Skjuter problemen i ryggen snart. Alla jävla kronor kan dra åt helvete - och jag är ändå royalist. Tror jag. Men ett fett banklån borde räta upp skutan igen. Även om det verkligen är att lägga huvudet på huggkubben och hoppas på att det regnar.

Jag köpte en ny kostym förra veckan. Det var verkligen befogat. Den kändes helt okej. Jag fick en gratis klädvårdsrulle av damsugarförsäljaren som jobbade i klädaffären. Gratis logotypförsedd reklamklädvårdsrulle. Oj, tack. Den drar man över ärmarna och så fastnar all skit på den. Kvar är bara en ren ärm, nästan som ny.
Frågan är om det finns något klädvårdsrulleliknande som man kan köra över räkningarna?

Inga kommentarer: