november 21, 2006

Lost in (wv) translation

Jag skrev ett helt blogginlägg från min nya mobiltelefon igår. Trött efter en snabbvisit i replokalen och less på att tunnelbanan alltid står stilla för "köbildning" satt jag och klickade runt på den i söndags införskaffade mobilen. Jag brukar aldrig använda wap-funktionen, för i min gamla telefon gick det så sakta och osmidigt att mobilsurfa att det helt enkelt inte var värt besväret. Men nu gick det plötsligt bättre. Jag provade att knappa in blogger.com och det funkade ju utmärkt: här skulle mobilbloggas.
Jag författade ett långt (relativt) och välskrivet (nåja) blogginlägg. När allt var klart för publicering skulle jag bara verifiera publicerandet med en kod från word verification.
Men det kom ingen kod. Det var bara en röd kryssruta där wv-bilden skulle vara. Så jag fick svälja min mobilbloggariver och inse att hela försöket föll på mållinjen.

Men det känns lite synonymt med hela den här teknikhetsen. Man har så bråttom att få det att fungera att man glömmer alla småsaker. Och i detta fall, som i många andra, välter små tuvor fortfarande stora lass.

2 kommentarer:

C sa...

Men hur high tech är inte du då?
Jag som på sin höjd grejar att skicka ett SMS med min mobil...

imponerad!

Herr R sa...

Men tydligen är jag inte så high-tec, eftersom jag inte grejade att blgga från mobilen – bara nästan.
;)