februari 01, 2006

Mina vanliga ovanor

Jag fick en ovaneuppräkningsutmaning av Någon som kallar sig Plattkatt. Den bestod i att räkna upp fem ovanor man har.
Here it goes now, the circular motion, rub it...

1. Jag har en ful ovana i att jag alltid kollar om dörren är låst innan jag går och lägger mig. Det bottnar i att jag förr bodde i en lägenhet med en trilskande dörr, som ofta inte riktigt stänges när man stängde och låste. Den gick att få upp med en liten knuff, om man inte låste den på rätt sätt. Men jag bor inte kvar i den lägenheten. Det var till och med länge sedan jag bodde där...men lik förbenat måste jag kolla ytterdörren innan jag går och lägger mig.

2. Jag har en egenhet att aldrig riktigt följa ett recept om jag bakar eller lagar mat. Jag lagar väldigt sällan efter recept överhuvudtaget eftersom jag tycker det är tråkigt. Men när jag väl gör det, byter jag ut lite ingredienser och lägger till och drar från. Jag tror att jag aldrig har lagat från ett recept och gjort exakt som det står. Det går bara inte.

3. Jag kan få snudd på vansinnesutbrott av stopp i tunnelbanan. Jag hatar den där tuben innerligt. Även om det är extremt tramsigt att bli irriterad för ett trettiosekundersstopp i en tunnel, kan jag bli väldigt, väldigt frustrerad på situationen. Som om det spelade någon roll, egentligen.

4. Jag är inte rädd för några djur, om de inte är giftiga. Men jag får stort obehag av att djur som flyger oberäkneligt; som små fåglar, fjärilar, trollsländor etcetera. Det är inte så att jag är "rädd" för dem egentligen, utan mer att de är så oberäkneliga i sina flygmönster att man inte riktigt vet var man har dem. En nattfjäril fladdrar ju bara omkring och rätt vad det är så har man dem i ansiktet. Usch.

5. Jag drömmer onormalt ofta om spindlar. Det är jättekonstigt. Jag är verkligen inte rädd för spindlar. De är inte heller läskiga i drömmen, utan finns där bara som en del av handlingen. Jag har haft dessa spindeldrömmar kanske en gång varannan månad i tio år eller så. Det är väl märkligt?

Jag passar vidare till:
Lotten,
Benknäckar-Moa,
Hemliga pappan...och några till som inte bloggar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sök upp en drömtydare.

Lotten Bergman sa...

Ämrans. Jag trodde jag hade halkat in i ett parallellt universum där jag var onåbar för alla utmaningar. Jag som ju inte gör annat än att rapa upp (och skryta med) mina ovanor.

De kommer! Jag ska bara ...

Mim sa...

Åhå, en erfaren bloggare minsann! Vilken besvikelse att se att du hann före på utmaningen bara :-D

Jag är ju ny bloggare här (bloggar ju vanligtvis på passagen). Hur lägger man in länkar i sin blogg?

Herr R sa...

När du skriver in dina bloggar i Bloggerprogrammet, finns det en liten knapp som hjälper dig med länkarna.

Mim sa...

Letat febrilt... Förstår hur man lägger in länkar i själva texten, men sådär snyggt på sidan av sin text, det är det jag inte får kläm på, måste man in i koden och hacka?

Herr R sa...

Om menar som jag har lagt in "Andra bra sidor", så ja, då måste du in i själva koden och peta. Men du klarar dig med grundläggande HTML-kunskaper. Det är inget speciellt krångligt.

Mim sa...

Ok, då ska jag försöka rota upp de kunskaperna igen då, har inte läst om html-kod sedan -95. Jisses, börjar nog bli gammal...

Tack för tipsen iallafall!