september 26, 2006

Födelsedagsmiddag och storhandling

Jag fyller år snart. På lördag närmare bestämt. Men födelsedagarna är inte riktigt vad de var. Jag hade funderat lite på någon stor fest. Eller inte stor kanske, men fest iallafall. Det är inte varje gång man fyller år på en lördag.
Men sedan rann tiden iväg och plötsligt var det försent med inbjudningar och planering och ditten och datten. Så det får bli en liten familjeföreställning. Jag bjuder in systrarna på syskonmiddag. Det blir nog trevligt!

Vi var och storhandlade igår. Vi besökte det nyöppnade Coop Forum Vinsta. Det var ett ganska trevligt storköp tycker jag. Stort men inte sådär extremt jättestort som till exempel City Gross är. Dessutom hade de en ganska välsorterad järnaffärsavdelning (i brist på bättre ord). Och det föll såklart oss på läppen. Vi spontanköpte ett eklaminatgolv. Det är inte varje dag man gör det. Visserligen var det till inre hallen och vi behövde inte många kvadratmeter, men ändå!
Så nu har vi lite mer att göra på huset. Och det är ju bra eftersom det blev regnväder precis när vi började projektet med att skrapa, olja och måla våra fönster. Så nu kan vi lägga golv under tiden det regnar. Eller något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va? Regnar det på er!
Kors! Här sydöst om Stockholm minns vi knappt hur regn ser ut...

Spontanköpte ett eklamniatgolv.
Det är spontanköp må jag lova!

Grattis på födelsedagen i förskott vill jag också passa på att säga eftersom jag annars säkert missar det.
Håller med om att födelsedagar mist lite av dramatiken de förut hade. Jag älskar födelsedagar och är av den fasta övertygelsen att de skall firas stort och överdådigt. Jag missar sällan att åtminsteone skicka ett kort till alla jag känner på DERAS dag.
Förmodligen för att jag fyller år mitt i sommaren, så mitt i alla semestrar det går att det ALDRIG fanns (eller finns) någon hemma för att fira kalas. Så min mamma gjorde alltid stort hallå av min födelsedag ändå.
Nu är jag likadan med killarna. Eftersom de så välplanerat anlänt 3e januari och två på samma dag dessutom så ja... Kombinationspresenter är förbjudna, dvs julklapp och födelsedagspresent ihopslaget eller en stor present till båda som de får dela på. Så även julklappspapper på födelsdagspresenter.

Jo jag vet, jag är en liten födelsedagsnazist...

Så... Grattis då!