april 26, 2004

250 kilo förväntningar

Ja, men då är det väl egentligen bara att vänta och se ­ vänta och se. För om man skall vara helt ärlig (och det
skall man väl?) så finns det inte så mycket mer att göra. Inget nytt under solen men andra ord.

Helgen passerade utan något egentligt viktigt inträffade. Jag har slitit hårt för att lägenheten skall återgå i samma skick som den var i innan allt det där fula satt igång. Köket är ju klart nu, men köksombyggnaden har påverkat hela våran relativt lilla lägenhet. Så jag har agerat spårutsuddare i helgen och jagat sågspån och byggdamm medelst dammsugare och trasa.
Det känns så himla skönt när det är välstädat. Jag mår så himla mycket bättre när det är välstädat hemma. När man kan komma hem och göra något roligt och kreativt utan att känna att jag har dåligt samvete för jag borde verkligen...
Med den insikten i bagaget är det väldigt märkligt att det inte oftare är välstädat hemma hos mig. Det är inte direkt jättestökigt heller ­ men det händer. Hur kan det komma sig att jag som uppenbarligen inte har några speciellt pedantiska särdrag, känner mig så bra till mods när det är välstädat hemma?
Men det är i och för sig mig i ett nötskal: att hopplöst försöka spara kakan och samtidigt äta upp den ­ vid alla möjliga tillfällen.

Nåja, i morgon väntas ett inverterat big bang.
Undrar vad som händer sen?

Inga kommentarer: