april 08, 2004

Jag har förvandlats till en småsur jävel

Utan att egenltligen inse det har jag förvandlats från glad fink till sur svan på mindre än tre månader - iallafall i vissa avseenden. Men jag skall skärpa ihop!

Tiden har varit så knapp de senaste veckorna. Rör det inte Det Stora, så rör det köksombyggnaden, och rör det inte rör så rör det Tallroths. Jag har hunnit med att fira både min storasyster som fyllt 30, samt fira min minsta lillasyster som hunnit bli hela 20 år gammal. Jag har fixat med lägenheten, planerat inför ombyggnaden på landet och börjat styra upp inför en väns stundande svensexa. Jag har jobbat som ett troll, med formgivningen av en magasinaktig katalog - och trycktiden rycker ohjälpligt närmare. Jag har varit flitig i mitt musicerande. Jag har var och hälsat på mina blivande svärfäldrar plus dito släktingar. Jag har varit på Gotland. Jag har varit i Paris. Jag har försökt att hålla huvudet någotsånär över ytan i allt det här kaoset. Men jag insåg igår att jag blivit en småsur jävel den här våren. Inte för att jag egentligen har anledning till det, för det är faktiskt bara roliga saker som händer. Problemet är detta Speedy Gonzales-tempo. Jag hinner inte med allt och allting är jätteviktigt.
Hur som haver, jag insåg igår att jag biter av snabbt, när det inte blir som jag tänkt. Att jag varit otrevligt stressad i telefonen ibland, den här våren. Att jag blivit en småsur jävel helt enkelt.
Men det ger väl sig.

Nu är det halvdag och allt. Levande hjortar på något sätt - men ändå har jag kalendern fullsmockad. Systemet på vägen hem efter jobbet. Sen golvläggning hela kvällen. Upp tidigt imorgon för färd ut till landet. Där det blir husbygge i dagarna tre. Samt matlagning och samkväm. Jag som knappt hade hållt i en hammare innan förra våren har nu förvandlats till värsta snickers-snickaren. Kan hoppa in i Room Service vilken dag som helst - det är bara gotländskan som saknas.

Ser väldigt mycket fram mot bastun på landet. Där tänker jag parkera min då säkert ännu mer trötta lekamen samt en kall pilsner, efter en hel dags arbete vid husbygget.

Glad påsk!

Inga kommentarer: