oktober 10, 2006

Jag mår fint

...min son gör det däremot inte. Då min fru har det stressigt värre eftersom det är premiär på lördag, har jag fått run the show ensam här ett par dagar.
Grabben har nya tänder på gång och varje gång det är så får han rysligt hög feber och svårt att äta. Det gör honom självklart genomkrasslig och relativt jättematt.
Men det är på bättringsvägen nu. Förhoppningsvis är han tillbaka på dagis imorgon -- och jag kan jobba igen.

Jag har -- inspirerad av min nyfikenhet i allmänhet och tv-programmet Du är vad du äter i synnerhet -- börjat att skriva ned allt jag äter. För att sedan efter en vecka eller en månad eller så kunna kanske kunna komma med några goda råd till mig själv.
Men redan efter två dagar kan man se tendenser: vad mycket kaffe jag trots allt dricker, jag hade ju i det närmaste slutat med kaffe trodde jag.
Allting är väl förstås relativt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jättenyttigt att skriva matdagbok... Men man måste komma ihåg att varenda kaksmula skall in.

Jag har gjort det massor av gånger och blir alltid lika förvånad. ;)

Lycka till!
/s

Anonym sa...

Hej!
Det är jobbigt när barn får tänder. dom brukar vara lös i magen också. Sen vågar jag inte skriva upp vad jag äter...... Men i alla fall äter jag godis på lördagar. Ingen läsk och chips överhuvudtaget. men..

Anonym sa...

Alvedon och Ipren var pojkarnas bästa vänner när de fick tänder.
Att gnida tandköttet antingen med Alvedon eller Xylocainsalva funkade faktiskt.
Hoppas stackarn har fått alla sina mjölkisar snart.

Matdagbok... vågar lika lite som jag vågar köra kassabok...
Du är allt bra modig du!