oktober 21, 2006

Skogen är bara skit!

Vi har planerat in en skogspromenad i min lilla familj till söndag. Då skogsmulles hemvist inte är mitt favorittillhåll tog jag med mig sonen för en minirunda redan idag, då min fru åkt in till stan för kvällens föreställning. Tanken var att jag skulle aklimatisera mig en smula så jag inte skulle få lappsjuka direkt imorgon.

Det gick riktigt bra; grabbhalvan visade mig pinnar som tydligen var jätteintressanta och vi tittade på några stora träd. Efter cirka en kvart i den lilla skogsdungen bakom vår kompost kände jag att det var något som luktade extremt äckligt. Först tyckte jag att det var en av pinnarna som grabbhalvan släpade på. Det luktade rent överjävligt äckligt. Men det var inte pinnen. Nedan för grabbhalvan låg årtiondets bajskorv – förra årets modell. Givetvis hade han krälat runt i den där. Han hade bajs överallt! Mest på stövlarna, men även rejält på galonbrallorna och händerna. Allt luktade så fruktansvärt skarpt och äckligt.
Jag vet inte vad det var som åstadkommit den där korven:
hund, människa eller grizzlybjörn. Och ärligt talat vill jag inte veta.

Jag tog grabbhalvan under armen och raskade mot huset. På altanen drog jag av kläderna ner till mässingen – på oss båda två – och sedan raka vägen in i duschen.
När jag sanerat oss båda satt jag grabbhalvan framför Grodan boll på TV:n. Sedan fick jag springa ner i källaren och plocka upp trädgårdsslangen som vi så fint städade undan förra helgen. Jag spolade av hans och mina stövlar. Nu ligger hans galonbrallor och stövlar i jättestarkt klorinbad.
Sedan skall hans och mina kläder från skogspromenaden åka på långa programmet i vår Cylinda.
Stövlarna och galonbrallorna får en egen åktur sedan.

Nu är det alltså bevisat: skogen är bara skit!

6 kommentarer:

ajja sa...

Och upplagt för att trampa i klaveret. *s* Erkänn att den där lukten forts sitter f a s t i näsan? Happy lördagskväll ;)

Vanja sa...

Hundbajs går ALDRIG bort!!! :/

Herr R sa...

Ärligt talat är jag osäker. Vi hade klorin med citrondoft hemma, det använde jag. Så nu vet jag inte om kläderna luktar klorin med citron och hundbajs, eller bara klorin med citron och tvättmedel.
Förvirrande!

Anonym sa...

Hahaha.... Klorin med citron och hundbajs! Helt klart. ;)

Synd. Men å andra sidan, din tes om skogen är bevisad.

/s

Anonym sa...

Blev det bara bajs idag också? Glöm inte bort sen att förklara för din son att det är helt normalt med bajs i skogen (fast inte människobajs då förstås), annars kanske han blir rädd för skogen som vuxen pga alla skogsbajstrauman.

C sa...

UÄCK!

Vi har också vissa incidenter med skit eftersom det tydligen är så att om man bor i gettot och har hund behöver man inte plocka upp efter sig.
DÄRFÖR undviker vi närskogen och går istället till storskogen, mindre skit mer frisk luft!