oktober 03, 2005

41 timmar drömmar

41 timmar i Visby som kändes som en vecka. 41 timmar i Visby som mest bestod av promenader, mat och sängen. 41 timmar ensam med min vackra fru. 41 timmar utan vårat barn. 41 timmar av saknad.
41 timmar av rofylldhet. 41 timmar av känslan att Stockholm bleknar i jämförelse. 41 timmar nära havet. 41 timmar omgiven av byggnader som berör.

Det är något med den där lilla staden som rör både mig och henne betydligt mer än att man skall kunna ignorera det. Synd att jobbsituationen i Visby är katastrofal; iallafall för en grafisk formgivare och en operasångerska.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Operasångerska?
Jag känner en operasångerska!

Herr R sa...

Där ser man. Haha, jag känner ganska många. (Det kommer liksom gratis med en sådan fru.)
:)

/Herr R

Anonym sa...

Då kan vi ha en klubb!
(Jag gillar klubbar.)

Herr R sa...

Haha, ja det kan vi ha. Operakännarklubben.