oktober 13, 2005

Glasstips

Det är ingen hemlighet att jag är ganska stor på glass. Glass är egentligen det enda snacks jag behöver. Godis håller jag inte på med. Chips någon gång okej. Men glass är överlägsen etta på min lista av onyttiga saker som jag inte kan vara utan.

Mina favoriter sedan länge har varit:
Häagen-Dazs Macadamia nut brittle
Häagen-Dazs Strawberry cheesecake
Häagen-Dazs Cookies and cream

Men nu har det seglat upp en ny favoritglass på listan:
Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie.
Den är vansinnigt god. Jag som inte är sådär jätteförtjust i chokladglass inser att det bara har handlat om vilken chokladglass man köper.

En annan god Ben & Jerry's-glass är Cookie dough; vaniljglass med kakdegsklumpar. Mumma!

Ben & Jerry's kan du köpa på 7 Eleven (iallafall i Stockholm). Häagen-Dazs finns på Ica.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och deras jordgubbsglass...Annars är lejonet & björnen mitt favoritmärke, deras espressoglass kan man döda för - eller i varje fall nästan

Anonym sa...

Köp INTE den vita varianten av Ben...
FY BUBBLAN!

Men jag håller med - chokladen är mumsig!