oktober 18, 2005

Ensam långpromenad

Alla mammagruppsmammorna kom över på lunch idag. Så jag passade på att gå en långpromenad. Fem mammor och fem ungar blir lite mycket i våran lilla lägenhet.

Jag gick med en packe filmer till en vän som är sjuk. Jag gick genom parker och stadsmiljö ner till Årsta. Jag klev in på ett fik och beställde kaffe och morotskaka. De hade ganska många gratistidningar. Jag läste en underhållande intervju med gamla rocklokomotivet Ozzy Ozbourne. Jag läste en annan underhållande intervju med Cattis Brandelius alterego Miss Universum.
Sen gick jag gick därifrån.

Jag gick in i biblioteket och läste några bokryggar. Jag lånade bibliotekstoaletten. Bibliotekstoaletten hade låst dörr, man fick fråga efter nyckel i kassan. Det rostbruna kranvattnet, den instängda lukten och den gammaldags tvålbehållaren skvallrade om att det nog inte är så många som lånar bibliotekstoaletten.

Jag gick vidare ner mot Årstafältet. Jag gick över den numera, till förmån för Södra länken, nedlagda Årstalänken. Det är märkligt att stå mitt på en stor fyrfilig väg utan att se en enda bil. Jag önskade att jag hade tagit med mig kameran.
Jag gick vidare till planerna som är avsedda för så kallad amerikansk fotboll. De var översållade med höstlöv och märkligt öde. Jag klättrade högst upp på läktaren och tittade ut över det stora fältet.
Sen vände jag och gick hem till fru och barn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ensamt.


Finns på www.sandra.blogg.se just nu.