oktober 20, 2005

Snor och jazz

Förkylningen har satt sina klor i oss. Vår familj består nu mest av snörvelljud och hostattacker. Tack och lov har jag klarat mig bra. Men min fru låter snarare som en baryton än den sopran hon är. Och lillgrabben tränar inför världsmästerskapen i tvåhundra meter snorsträng. (Att döma av träningsresultaten kan han bli en vinnare!)

Men det är jobbigt. Han är ledsen för att snoret och febern gör att han inte kan sova speciellt bra, och det i sin tur gör honom trött och grinig.
Frun kan inte sjunga med den där whiskeyrösten – och det gör henne nedstämd. (Ursäkta den dåliga ordvitsen.) Alternativet är väl att hon byter röstfack och genre – för till jazz funkar rösten för tillfället perfekt. Men jag tror inte att hon är så intresserad av det.

Vi har iallafall lyckats boka in en långhelg på landet nu. Onsdag till söndag nästa vecka kommer vi att spendera på landet. Bland vänner, mat, krattor, äppelträd, åkrar, sjöar och några flaskor vin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snorsträngar är ÄCKLIGT!!

Herr R sa...

Tell me about it. Tack och lov börjar grabben tillfriskna nu.
Men jag har åkt dit på snoto och ont i halsen i stället. Fasen!