september 26, 2005

3 saker från då

FÖR 10 ÅR SEN:
1. Hade jag precis muckat från Lumpen, 9 månader som kock i Boden.
2. Började jag på mitt första jobb, som repronisse på ett tryckeri.
3. Kände jag mig ganska vilsen.

FÖR 5 ÅR SEN:
1. Jobbade jag på en snajdig reklambyrå på Söder.
2. Hade jag ett kraschat samboförhållande bakom mig.
3. Bestod mitt liv av mitt jobb...och krogen.

FÖR 3 ÅR SEN:
1. Hade jag träffat mitt livs kärlek.
2. Hade vi köpt en lägenhet och flyttat ihop.
3. Frilansade jag ett tag, innan jag fastnade på samma företag som jag fortfarande jobbar på.

FÖR 1 ÅR SEN:
1. Blev vi gravida och fick en son.
2. Gifte vi oss.
3. Totalrenoverade vi köket.

FÖR 1 MÅNAD SEN:
1. Började jag min pappaledighet.
2. Hade jag svårt att varva ner, jag var så van vid all jobbstress.
3. Bokade vi biljetter till en helg på Gotland. Vi åker nu till helgen.

IGÅR:
1. Hade jag, frun och knodden pruttljudstävling i sängen på morgen. (Pruttljud med munnen, alltså.)
2. Spenderade vi dagen på IKEA.
3. Käkade vi falukorv och makaroner till middag.

IDAG:
1. Vaknade min son lite för tidigt, 6:12.
2. Blir det omelett till lunch.
3. Borde jag dra mig in till stan för att köpa ett regnskydd och en dörrmatta.

IMORGON:
1. Hoppas jag att jag får sova liiite längre. 6:50?
2. Skall vi kolla på en villa på kvällen. (Mest för att titta, dock.)
3. Borde jag dra mig in till stan för att köpa ett regnskydd och en dörrmatta. Om jag inte gör det idag, alltså.

1 kommentar:

Anonym sa...

intressant att ha perspektiv på tillvaron !