september 19, 2005

Vi drar till skogs

Imorgon drar vi man ur huset för att fara till ack Värmeland du sköna. Planen var att åka dit redan förra veckan. Men den planen sprack av lite olika anledningar. Nu gör vi alltså ett nytt försök.
Jag tänker inte ens skriva om att jag är lite nervös för de stora skogarnas mörkgröna lugn. Att det liksom river lite i mig när jag tänker på det, tänker jag inte ens registrera. För jag skall åka till skogen och ha trevligt. Jag skall strunta i eventuella måste-in-till-en-stad-och-trampa-trottoar-infall. Hej skogen här kommer vi!

Det kanske blir ett husköp nästa år ändå. Vi har räknat och funderat och pratat och tänkt ganska länge nu. Och hur vi än resonerar så kommer vi fram till att en kåk är det enda realistiska alternativet för våran familj. Nu återstår bara att se hur långt söder ut vi måste masa oss för att få en jämn balans i stockholmsgungbrädan ju längre bort desto billigare.

Satt och gick igenom lite gamla texter och hittade denna. Jag kan inte annat än att hålla med.

Skriver jag inte på ett par dagar så beror det på att vi lyckades med samordningen och befinner oss någonstans i de där stora mörka uppe i Värmland.

Tipsa mig gärna om en bra bilskola – för det är dags att sätta fart med det där körkortstagandet nu. Jag fyller ju 30 om en vecka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.vv.se/templates/page2_2____3663.aspx

Anonym sa...

Dahlbergs - samma lärare som jag hade. Toppen! Inga krussiduller utan raka rör och krökta vägar.

/s